ДНК

Изложител: ДНК

Движение за национална кауза – ДНК е неправителствена организация, създадена в началото на 2016-а по идея на Андрей Арнаудов и събрала за свои съмишленици популярни лица от различни сфери на обществения живот. Работи активно за реализиране на идеи, кампании и политики за справяне с демографската криза, като се финансира изцяло с подкрепата на партньори и дарители, а не с държавни или европейски средства.

От основаването си досега ДНК реализира най-успешната мултимедийна кампания по отношение на демографския проблем у нас – „Направи го сега“. Чрез нея се насочва общественото и медийното внимание към темата с отложеното раждане и късното семейно планиране.

Направи го сега е информационна и образователна кампания, чиято цел е да мотивира младите двойки и семейства да помислят кога е най-подходящият момент да станат родители, и да вземат осъзнато решение за това. Организацията вярва, че демографията е голямата тема за бъдещето на България, а раждаемостта е в основата ѝ, заедно с емиграцията.

Фокусът на кампанията „Направи го сега“ е насочен към образованите и икономически активни млади българи, които рядко получават подкрепа по отношение на отглеждането на своите деца.

През февруари 2024 за 5-а поредна година кампанията ще дари Бебешки ДНК пакети. Новото е, че не 20, а цели 25 български семейства ще получат всичко необходимо за отглеждането на своето дете през първата му година - дрехи, спален комплект, пелени, храни, аксесоари, козметика, количка, играчки, шишета, бамбукови съдове, инхалатор и много други. До момента 86 деца са получили ДНК пакети, а с предстоящите 25 стават общо 111. Огромна подкрепа, която се случва благодарение на партньорите ни от детската индустрия.

Инициативата успешно надгражда започнатото през 2016, като всяка година създава различни проекти, като телевизионни клипове, отворени срещи в големите областни градове, аутдор кампании, Live-видеа в Instagram. И в стремеж към осезаема ефективност и реални резултати бе създаден документалният филм на ДНК - „Направи го сега: Приказка за бъдещето“ с автор Петя Дикова; онлайн поредицата “40 седмици – пътят на едно дете”; както и бе организирана втората Национална конференция “Демографията няма цена” през юни тази година.